קרדיט pixabay

בשנת 1998 נחקק חוק חשוב במדינת ישראל – החוק למניעת הטרדות מיניות. חוק זה מגן על חירותו של האדם, כבודו ומחזק את חוק שוויון הזדמנויות במקום העבודה כיוון ששיוויון לא יכול להתקיים כאשר כבודו וחירותו של האדם נפגעים.

חוק זה מטיל אחריות ענקית על המעסיק לשמור על עובדיו מפני הטרדות מיניות והתנכלות במקום העבודה ולדעת את המתחולל בעסק שלו בתחום זהץ

מה תפקידו של המעסיק?

חוק למניעת הטרדות מיניות כולל בתוכו את התקנות למניעת הטרדה מינית. תקנות אלה מחייבות בחוק את המעסיק לנקוט בפעילות למניעת הטרדות מיניות במקום העבודה. החוק מגדיר למעסיק את חובותיו ודרכי הפעולה עליו לנקוט: בניית תקנון, טיפול בתלונה ופעולות מניעה.

אמצעי מנע 

על המעביד לנקוט באמצעי מנע. אמצעי מנע כוללים בתוכם כל דבר המביא את העובדים והמנהלים לידיעה של לשון החוק וכיצד יטופלו מקרים אלה בחברה. אמצעי המנע הם: סדנאות או אישור יציאה לסדנאות על חשבון שעות העבודה ומינוי אחראי שיקבל את התלונות ויטפל בהם לפי החוק. אמצעי המנע החייבים בחוק משתנים לפי גודל העסק.

טיפול בתלונה

המעסיק ידאג שיהיה תהליך מסודר של הגשה טיפול ובירור של תלונה על הטרדה מינית במקום העבודה. דרך הטיפול צריכה להיות נגישה וגלויה לכלל העובדים כך שידעו שיש להם למי לפנות וכיצד זה יטופל.

בניית תקנון

לא כל חברה חייבת בניית תקנון אך כל חברה חייבת להשתמש בתקנון לדוגמה אשר יסכם את חובותיהם וזכויותיהם של העובדים למניעת הטרדות מיניות. בנוסף, התקנון יציג בצורה ברורה את ההשלכות במקרים אלה וכיצד תטופל התלונה. נוסף על כך, ידאג המעסיק ליידע שהתנכלות בעקבות תלונה או עזרה למתלוננים אינה חוקית.

לקבלת מידע על החוק בדבר הטרדה מינית במקום העבודה יש לפנות לעורכי הדין המתמחים בתחום זה אשר יכולים לעזור לדייק את התהליך ליצירת מרחב בטוח בחברתכם.

למה לשכור עו"ד המתמחה במניעת הטרדה מינית בעבודה?

עו"ד למניעת הטרדה מינית בעבודה מספק לחברה מידע על החוק בדבר הטרדה מינית במקום העבודה ועוזר למעסיקים לבנות תכנית להוציא אותה לפועל.

כל ארגון וחברה מגיעים עם המאפיינים שלה והאתגרים הנפוצים אצלה בנושא הטרדות מינית ולכן עו"ד המתמחה בתחום ההטרדות המיניות במקום העבודה יכול לתרום להבאת שינוי בצורה המדויקת ביותר. מומלץ לשכור את שירותיו של עו"ד היכול לספק מעטפת רחבה של שירותים בתחום ולעזור לכם להפוך את מקום העבודה למרחב בטוח.

משרד עו"ד הלפגוט-אדרי הוא הכתובת שלכם לשינוי. הפונים למשרד יכולים לקבל מענה מקיף לכל צרכי החברה: התאמת תכנית לאופי החברה, סדנאות למניעת הטרדה וליווי ייצוג עובדים וחברות. אחריי ליווי זה המנהלים והעובדים ידעו בצורה ברורה יותר לא רק את לשון החוק אלה את הפעולות בהם הם צריכים לנקוט כאשר מתרחשת הטרדה מינית במקום העבודה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here