עיצוב מטבח ידידותי לילדים

אם אתם מתכננים להביא ילדים בעתיד הקרוב או שכבר יש לכם כמה קטנטנים שמטיילים ברחבי הבית, חשוב מאוד שהבית והסביבה בהם הילדים מטיילים להנאתם תהיה בטוחה ונגישה במידה מתאימה.

מעצבי מטבח מיומנים מבינים את הצרכים המיוחדים שיש למשפחה בעת עיצוב מטבח ומביאה מספר טיפים בשביל הביטחון והבטיחות שלכם ושל ילדיכם במטבח –

אזור לילדים- לא משנה כמה נחמד סידרתם לילדים לכם את החדר שלהם או חדר משחקים נעים וצבעוני, ילדים תמיד ירצו להיות היכן שהוריהם נמצאים.

רעיון נחמד הוא ליצור ארון שיהיה בעל גישה נוחה לילדים ושם תוכלו לשים את כלי האוכל שלהם, אותם הם יוכלו להביא בעצמם וגם להחזירם למקום.

בנוסף בארון הילדים ניתן לסדר מגרה ייעודית לצעצועים וספרי ילדים למקרה בו הילדים יזדקקו לאחד מאלה ברגעי שעמום.

ארונות מטבח ומשטחי שיש – הקפידו לרכוש מוצרים העמידים בפני לכלוך וכתמים.

רצוי כי צבעי השיש והארונות יהיו קלים לניקוי ולא בצבעים בהירים המוכתמים בקלות ועליהם נראה כל טביעת אצבע של הילד.

הכינו משטח "חסר מטרה" ונקי מכל אביזר בישול שיכול לסכן את שלום ילדיכם אשר קרוב אליו תוכלו להושיב את הילד על כסא מוגבה , במידת הצורך.

אזור זה יכול לשמש אתכם בתור אזור יצירה,בו תוכלו לתת לילד לעזור לכם בתהליך הכנת הארוחה או כל סוג של יצירה משותפת.

עצבו את הארונות ומשטחי השיש בצורה עגולה וללא פינות חדות ככל הניתן וכן בחרו באריחי רצפה שאינם יוצרים סכנת החלקה והינם עמידים בפני כתמים .

טרם התיישבתם לשם תכנון מטבח הסתכלו על המטבח מזווית הראייה המאוד נמוכה של הילד ומצאו נקודות חשופות לשימוש לא בטוח(כמו שקעי חשמל וכבלים עליהם הם לעיתים נתלים) וצרו כמה שיותר נקודות ספציפיות אשר ימשכו את תשומת ליבו של הילד שבסופו של עניין יתרגל לגשת למקום בו מצויים אותם פריטים צבעוניים המחכים במיוחד עבורו.