עיצוב רצפת המטבח

תכנון של עיצוב רצפת המטבח הינו חלק חשוב מכל עיצובו של מטבח ובית.

תכנון הריצוף לא רק שיובילו את המערך השלם של עיצוב המטבח אלא גם האפקטיביות תלויה בסוג הרצפה שאנו נבחר עבור עיצוב המטבח שלנו/ כל חדר אחר בבית.

אם אתם מתקשים לצייר עבור עצמכם את התכנון המטבח ישנן תוכנות ייעודיות אשר בהן אתם יכולים להשתמש על מנת לבדוק עיצובים שונים .

תכנון ובחירת רצפה מתאימה משמע עיצוב רצפה שתהיה פרקטית ולשם כך יש להתחשב בסוג הבישולים וצורת העבודה שתעשה על ידי הבשלנים שבבית.

יותר ויותר מעצבים יוצרים סביבה פתוחה אשר בה ריצוף המטבח משתלב עם חדר המגורים או הסלון , מטבחים מעין אלה מעוצבים בצורה המותאמת למשפחה והינם מושלמים לאירוח.

מהרגע בו המטבח עבר ממקומו הקודם מאחורי הקלעים והפך להיות נקודת עניין עיקרית כך גם הפך הריצוף של המטבח להיות חשוב גם כן, המטבח נעשה חלק מהמכלול שכולל בתוכו גם את חדר האוכל וחדר המגורים.

על מנת להימנע מהרגשת אחידות יתר של עיצוב הרצפה בחלק כה גדול חשוב לבחור אריחי רצפה מחומרים וצבעים מתאימים ולהשתמש בארונות המטבח בתור שוברי אווירה ויוצרי עניין נוסף.

המטבח אמור להיות חלק מהאזור של הסלון וחדר האוכל אך יחד עם זאת להיות קיים כאזור מוגדר משל עצמו.

עיצוב טוב של רצפת מטבח יכלול משולש עבודה יעיל שייצור אזור עבודה הרמוני בין הכיור, המקרר והתנור/ כיריים.

עבור כל סוג או צורה של ריצוף – קרמיקה, שיש גרניט פורצלן ויתר סוגי אריחים עבור המטבח שלכם שימו לב כי החומרים שבחרתם משתלבים בצורה טובה ומחמיאה עם המראה וכן עמידים דיים לעבודה השוטפת במטבח שחשוף לחומרי ניקיון בעלי רכיבים כימיקלים אגרסיביים ורכיבי מזון שאינם קלים לניקוי.

בנוסף, מומלץ לבדוק עם חברת שיפוצים או בעל מקצוע בתחום שאכן כך הדבר, היות וכתמים של חומרי ניקוי חזקים על האריחים לעיתים קשה להסיר, אף כשמדובר באריחים של מטבחים מעוצבים חדשים.