ציוד לצלם מגנטים
קרדיט: shutterstock

בעבר, מקצוע הצילום היה מקצוע ייחודי שלא רבים החזיקו בו. עם התפתחות המצלמות הביתיות ומאוחר יותר המצלמות בפלאפונים, הפך הצילום לנגיש עבור כלל הציבור. באמצעות סרטוני הדרכה ביוטיוב יכול כל אחד לשפר את רמת המקצועיות והביצועים שלו, כך שבשביל שמישהו יקרא לעצמו צלם באמת אין צורך ללכת רחוק מידי.

תת מקצוע שהפך לטרנדי בתוך עולם הצילום, הוא צילום מגנטים. צלם המגנטים הוא האטרקציה בכל ארוע, וכשהתוצרים איכותיים מתקבלת מזכרת מדהימה לאירוע. כאשר כל אחד יכול להציג את עצמו כצלם, מה שמבדל את הצלמים הטובים הוא ציוד איכותי.

מדוע ציוד איכותי ישפיע בהכרח על התוצר הסופי?

איכות המגנטים תיקבע במידה רבה ומשמעותית מאיכות הציוד ששימש להכנתם. המוצר הראשוני במפגש של המצולם למגנט, הוא העדשה. המצלמות הרווחות אצל צלמי המגנטים הן מצלמות DSLR עם עדשות מתחלפות. העדשות נחלקות לשני סוגים: עדשות פול פריים, ועדשות קרופ. עדשות הקרופ הן מוגבלות יותר ומספקות טווח קטן יותר בצילום התמונה לעומת עדשות הפול פריים -הנחשבות ליקרות ואיכותיות יותר – המכסות טווח מלא וממילא התמונות יוצאות איכותיות ומשכנעות בהרבה. על העדשה להיות בעלת צמצם נמוך, וזאת בגלל תנאי השטח שקיימים בדרך כלל בצילום מגנטים באירועים – שמתקיימים בתנאי תאורה קשים. אם הצמצם לא יהיה נמוך המצולמים ייצאו חשוכים והתמונה לא תחמיא להם.

הפלאש הוא הכלי הבא באמצעותו יקבל הצלם תנאים טובים יותר לצילום התמונות, חשוב שהפלאש יהיה חיצוני ותואם למצלמה, כדי שיעבוד איתה באופן אחיד – מה שייטיב לתמונות ולא יוציא אותן מוארות בצבעוניות מלאכותית, חלקות ובעלות משחקי אור וצל נכונים. חשוב שהפלאש יהיה חיצוני, כדי שיוכל להיות מותאם לאזורים השונים של האולם – אולם קבלת הפנים שבדרך כלל יהיה מואר מאד, רחבת החופה והגן שיהיו חשוכים יותר, אולם המבוא או רחבת הריקודים. מיקום הצלם משתנה ולכן חשוב שהפלאש יוכל להתנייד ולהיות ממוקם במקום הנכון.

מכשיר נוסף וקריטי לאיכות המגנט היא כמובן – המדפסת. מדפסת איכותית למגנטים היא מדפסת שלרוב תהיה אלחוטית, שבניגוד למדפסת ביתית סטנדרטית מסוגלת להדפיס על גבי יריעות מגנט גמישות – שהן עבות יותר מנייר או בריסטול. מדפסת טובה תתאים לכל סוגי המגנטים, גם כאשר הצלם יעבוד עם מגנט מהסוג העבה והמשובח. הצעד הבא הוא חיתוך באמצעות גיליוטינה – כדי שהתוצר הסופי ייצא מדויק ואסטטי. 

לסיכום, כל אחד מאיתנו צבר אוסף כלשהו של מגנטים מאירועים. אם נתבונן בהם נראה כי הסקאלה של צלמי המגנטים היא רחבה למדי, ואיכויות הצילום והמגנט משתנות מאד בין צלם אחד לשני. עכשיו אתם יכולים לדעת גם למה. נסו להביט במגנט ולנסות להבחין איפה היה הכשל אם בכלל, ובמה הצטיין הצלם. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here