credit: canva.com

נזילות מים וחדירת רטיבות עלולות לגרום לנזק חמור לבית או לבניין, ויכולות להיות קשות לאיתור עד שכבר יהיה מאוחר מדי. שירות צילום תרמי לאיתור נזילות, שמתבצע באמצעות מצלמת הדמיה תרמית ובנסיבות הנכונות, מאפשר איתור בעיות מים ולחות נסתרות מבלי להזדקק לבדיקות שכרוכות בהרס נרחב למבנה.

חברת בדק טכנולוגיות מתמחה באיתור נזילות בטכנולוגיות מתקדמות לאיתור נקודתי של הנזילה, ותיקון ממוקד.

חשיבות צילום תרמי לאיתור נזילות

ישנם מקורות רבים של לחות בנייה, כולל רטיבות (בכל עונה), עיבוי, נזילות בצנרת, גשם וברד, ואפילו התנהלות שגרתית בבית. ברוב המקרים, רמת לחות נמוכה אינה מובילה לבעיות, אבל דליפות או עיבוי כבד עלולים לגרום לבעיות חמורות שדורש בדיקה באמצעות צילום תרמי לאיתור נזילות.

מצלמת הדמיה תרמית אינה יכולה "לראות" לחות בקירות, אך היא יכולה לזהות הבדלי טמפרטורות ודפוסים עדינים החושפים את קיומם של מים. רטיבות היא אחת הבעיות הקשות ביותר לזיהוי בבניין – הסימנים עדינים וקל לפספס אותם עד שמתחילים לטפטף מים מהתקרה. בדיקה תרמוגרפית מסייעת בזיהוי, בתנאי שמשתמשים במצלמה הנכונה לפרויקט.

מהי המצלמה התרמית הטובה ביותר לזיהוי לחות?

לחות נוטה לגרום להפרשי חום עדינים בלבד. צילום תרמי לאיתור נזילות צריך להתבצע עם מצלמה תרמית שפועלת ברזולוציה גבוהה עם רכיב רגישות תרמי גבוה. עם הציוד הנכון המצלמה תציג הבדלי טמפרטורה קטנים.

במקרה של רגישות תרמית, כמה שיותר נמוך כך טוב יותר, כך שמצלמה בעלת רגישות של 30mK מצוינת ליישומי רטיבות, בעוד שמצלמת רגישות של 100mK מתאימה יותר ליישומים תעשייתיים וזיהוי הפרשי טמפרטורות גדולים.

חשיבות השימוש במדי לחות

צילום תרמי לאיתור נזילות עם מצלמה תרמית מסייע באיתור נוכחות והערכת מידת הלחות, אך זיהוי דפוס שנראה כמו לחות אינו מבטיח נוכחות של מים. סיבות רבות עלולות להוביל להפרשי טמפרטורות, מלבד לחות בקירות. כדי לבצע בדיקה מקיפה, יש להשתמש במד לחות כדי לאשר את מה שהמצלמה התרמית זיהתה.

לחברת בדק טכנולוגיות יש ותק של שנים רבות בתחום, והמומחים שלנו יבצעו בדיקה יסודית לאיתור הנזילה בביתכם במהירות, ביעילות ובדייקנות גבוהה, מבלי להרוס קירות ורצפות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here