שימוש במידע פנים
קרדיט FREEPIK

בשביל להבין מהו מידע פנים נצטרך קודם כל להבין את המושג העיקרי בו משתמשים כשמדברים על הבורסה. באמצעות הבורסה מתבצעת קנייה ומכירה של מניות או איגרות חוב שנקראות ניירות ערך.

מהן ניירות ערך?

ניירות ערך הן מניות או איגרות חוב להם קיים שווי כספי. את ניירות הערך ניתן למכור ולקנות דרך הבורסה. הבורסה פתוחה לציבור הרחב לביצוע עסקאות, והיא בעצם מין גוף מתווך בין מוכרי המניות לבין הקונים. השווי של ניירות ערך נקבע לפי המשקיעים, ומנגד המשקיעים בבורסה יקנו וימכרו ניירות ערך לפי המידע הציבורי שחשוף בפניהם.

מאחר ושווי ניירות ערך תלוי במידע הציבורי שחשוף בפני המשקיעים, כל מידע או שמועה שמתפרסת בתקשורת או שינוי עתידי שיתקיים בחברה מסחרית הנסחרת בבורסה, עלול להשפיע על שווי של ניירות ערך.

מהו מידע פנים?

מידע פנים הוא מידע פנימי על חברה שעלול לחזות את השינוי בשווי ניירות ערך. מידע פנים על חברה בבורסה יכול להעניק יתרון למשקיעים מסוימים על פני אחרים מאחר והמידע יכול לחזות את השינויים שיתרחשו בשווי ניירות ערך.

חשוב לציין שלא כל מידע על חברה הנסחרת בבורסה הוא מידע פנים. בשביל שמידע יוגדר כמידע פנימי הוא צריך לעמוד בנהלים והגדרות מסוימות.

מהו חוק שימוש במידע פנים?

מאחר ומידע פנים עשוי להיות רגיש ולהשפיע על הבורסה ועל הונו של אדם או חברה, שימוש במידע פנים הוא עבירה פלילית. החוק בשימוש במידע פנים נועד בשביל לאפשר שיוון בין המשקיעים בבורסה ונועד בשביל שבעלי חברות לא ימסרו מידע שיעניק יתרון למקורביהם.

שימוש במידע פנים יכול להיעשות גם על ידי העברת המידע וגם על ידי קבלתו. במידה והתקבל מידע פנימי על חברה שנסחרת בבורסה, האדם לא רשאי לבצע שימוש במידע פנים ולא יוכל לסחור במניה של החברה עד שהמידע יימסר לכלל הציבור.

במקרים בהם יש חשד של שימוש במידע פנים כדאי להיעזר בשירותים של עורכי דין פלילים מנשה-רון על מנת שסייעו לכם בהגנה משפטית. מנשה-רון משרד עורכי דין פליליים הוא משרד מוביל ומוערך ומתמחה בייצוג במגוון רחב של עבירות פליליות כולל בשימוש במידע פנים. חייגו עוד היום 03-9158500

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here