שירותי מחשוב לעסקים – אילו שירותים צריך וכיצד בוחרים את החברה שתספק אותם
קרדיט pexels

כמעט כל בית עסק, בכל תחום, בכל סדר גודל, זקוק לשירותי מחשוב מסוימים. בין אם מדובר בשירותים בסיסיים, אשר אינם שונים באופן מהותי מהשירות שניתן ללקוח פרטי בביתו, ובוודאי כשמדובר על בתי עסק גדולים ומורכבים הזקוקים לשירותי מחשוב הרבה יותר רחבים, מגוונים ומורכבים.

כשמדברים על שירותי מחשוב לעסקים, אין הכוונה רק לשירותים של תוכנה כזו או אחרת. חברות המספקות שירותים בתחום זה, חייבות להיות מסוגלות לספק את מכלול השירותים שבתי עסק זקוקים להם, ומנגד, כל בית עסק צריך לזהות את המעטפת שהוא זקוק לה, בשביל לפנות אל חברה שתוכל לספק לו אותה. על ידי זיהוי ואפיון הצרכים של בית העסק, ניתן יהיה לבנות מעטפת רחבה של שירותים העונים על כל צורך.

לפני שנציג אילו שירותי מחשוב לעסקים מספקות חברות בתחום, חשוב להדגיש שלא כל בית עסק חייב לרכוש את כל השירותים בבת אחת. ייתכן מאוד שיהיה תהליך של התפתחות ושדרוג מערכות ואמצעים שונים. זאת בהתאם לגידול והצמיחה של העסק, וכמובן גם בהתאם לשיפור  המערכות וכניסה של אלמנטים חדשים במהלך הזמן.

 אילו שירותי מחשוב לעסקים קיימים בשוק?

שירותי טכנאי לתוכנה וחומרה – בכל מקרה של תקלה, בכל מקרה של בעיה, אפשר לפנות אל טכנאי מוסמך מטעם החברה שידע לטפל בה, הן מרחוק והן בעסק עצמו, באופן פרונטאלי.

פתרונות WIFI ואינטרנט – כל דבר שקשור לרשת האינטרנט, החל מהקמה של חיבור וכלה בבעיות שגרתיות.

שירותי ענן – יותר ויותר עסקים מתחברים לשרתי ענן חיצוניים, זאת בשביל שיוכלו לאחסן את המידע בשרת חיצוני ולקבל אליו גישה מרחוק.

הקמת חדרי שרתים – במידה ויש צורך, אז החברה תקים בעסק חדר שרתים עבור המחשבים במקום.

הקמת תשתיות תקשורת וטלפוניה – ישנן חברות שמספקות שירות זה באופן ספציפי וישנן חברות שמספקות לצד שירותי מחשוב לעסקים, גם כל מה שקשור לתשתיות תקשורת וטלפוניה.

מצלמות אבטחה ועסק חכם – במבנים של עסקים רבים מותקנות מערכות \"בית חכם\" הכוללות גם שליטה מלאה על כל נושא האבטחה. חברות המספקות שירותי מחשוב לעסקים, אחראיות גם על כך.

אבטחת סייבר – כל מה שקשור לנושא של אבטחת מידע, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ.

כיצד בוחרים עם איזו חברה לעבוד?

בית עסק אשר מעוניין לשכור את שירותיה של חברה להקמת שירותי מחשוב, צריך לבחון לא רק אילו שירותים החברה יכולה לספק לו, אלא גם מהי הזמינות של החברה להקים את השירותים כמה שיותר מהר, עד כמה השירותים שהיא מספקת הם מתקדמים ומתאימים לימינו, איזו אחריות היא מספקת על המוצרים והשירותים ומה אופי השירות שהיא מספקת במקרה של תקלות, באגים ודברים דחופים אחרים.

כמובן שלכל הנקודות הנ\"ל, יש להוסיף את שאלת העלויות שהחברה גובה, בין אם זה על הקמת התשתיות וכן על השירות לאחר מכן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here