קרדיט לתמונות FREEPIK

תביעת לשון הרע היא תביעה משפטית המוגשת נגד מי שמסר הצהרה עובדתית כוזבת הפוגעת בשמו הטוב של אדם או עסק אחר. לשון הרע יכולה להיות בדיבור (המכונה לשון הרע) או כתובה (המכונה לשון הרע). אם לאדם או לארגון נגרם נזק למוניטין שלהם עקב הצהרות כוזבות, ייתכן שהם יוכלו לבקש פיצוי על הפסדיהם באמצעות הגשת תביעת לשון הרע. מאמר זה יספק סקירה כללית של סוגי לשון הרע השונים, הנזקים הפוטנציאליים שניתן לבקש, והשלבים הכרוכים בהגשת תביעת לשון הרע בהצלחה.

אילו השלכות משפטיות עשויות להיות ללשון הרע?

תביעות לשון הרע הן נושא רציני שיכול להיות בעל השלכות מתמשכות על המעורבים. חשוב להבין את ההשלכות המשפטיות של תביעה כזו ולהיות מודעים לזכויות של שני הצדדים המעורבים. מאמר זה יספק סקירה כללית של דיני לשון הרע, לרבות מהי לשון הרע, כיצד להגיש תביעה, והתרופות הפוטנציאליות העומדות לרשות מי שמצליח בעניינו. כמו כן, הוא ידון בשימוש במדיה החברתית כראיה במקרים אלה ויספק הנחיות כיצד להגן על עצמך מפני תביעה בגין לשון הרע. בכל מקרה של תביעת לשון הרע אתם יכולים לפנות אל משרד עו"ד שמעון האן ונשמח לעמוד לשירותכם.

לשון הרע לפי החוק:

תביעת לשון הרע היא תביעה אזרחית הכרוכה בפרסום מידע לשון הרע לאחרים. לעתים קרובות הוא מתואר כפרסום של הצהרות כוזבות הפוגעות או פוגעות במוניטין, ובסופו של דבר, בפרנסתו. תביעות לשון הרע יכולות להיות מוגשות מסיבות רבות לרבות הוצאת דיבה, לשון הרע ואפילו סתם הצהרות כוזבות על מישהו אחר בניסיון להשיג יתרון אישי. אמנם ישנם סוגים רבים של תביעות דיבה אפשריים, אך רובן כוללות פעולות שננקטות על ידי אנשים פרטיים נגד אישי ציבור או ארגונים. בישראל, אמירה מכפישה היא כזו שנוטה לחשוף מישהו לשנאת ציבור, בוז או לעג ולגרום לו פגיעה במסחר, בעסק או במקצועו. אם המפרסם ידע שההצהרה הזו שקרית ופרסם אותה בזדון ממשי (כלומר שהמפרסם יודע שהיא שקרית או היה צריך לדעת), סביר להניח שהוא אחראי להשמצה.

לסיכום

תביעות לשון הרע הן עניין משפטי חמור ועשויות לעלות ביוקר הן לתובע והן לנתבע. חשוב להבין מהי לשון הרע וכיצד להתגונן מפניה. מאמר זה סיפק סקירה כללית של דיני לשון הרע, לרבות מהי הצהרת לשון הרע, הפיצויים הפוטנציאליים שעלולים להינתן, והצעדים שיש לנקוט אם אתה סבור שהושמצת. בנוסף, מאמר זה ידון כיצד להגן על עצמך בתביעת לשון הרע אם אתה מואשם בהצהרות כוזבות או זדוניות על מישהו אחר. תוכלו לקרוא עוד על תביעת לשון הרע באתר שמעון האן .

המאמר באדיבות https://danielzrihen.co.il/seo-for-lawyers/ .

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here