תכנון גינות מקצועי – מדוע זה כל כך חשוב?
קרדיט לתמונה: 123rf

מי שבונה או מתכנן בימים אלו את ביתו החדש ומגיע לשלב התכנון של הגינה, וודאי מגלה כי כיום מדובר בענף שלם בפני עצמו – עיצוב גינות ותכנונן מהווה תחום לכל דבר ועניין, בו משקיעים אנשים זמן, מאמץ וכסף לא פחות מאשר בתחומים רבים אחרים בבניית הבית שלהם. בעוד רבים מאיתנו לא ממש חוש/בים על תכנון הגינה כאשר אנחנו חושבים על הבית העתידי שלנו, בפועל מדובר בנושא חשוב לא פחות מאשר בחירת רצפות לפנים הבית או עיצוב הסלון והמטבח. תכנון גינות מקצועי הוא כיום חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מתכנון הבית, לפחות במקרים בהם רוצים להפיק את המרב מהגינה ומשטח החוץ של הבית. מדוע חשוב כל כך להקפיד על תכנון גינות מקצועי לבית?

ניצול אופטימאלי של השטח העומד לרשותנו

אחת הסיבות העיקריות להקפדה על תכנון גינות מקצועי לבית, כזה בו אנו נעזרים באנשי מקצוע דוגמת מעצבי גינות ומומחים לעיצוב ותכנון נוף, היא כי מרבית הבתים צמודי הקרקע בישראל בנויים על גבי שטח מצומצם יחסית. ישראל היא מדינה קטנה עם אוכלוסייה גדולה אשר הולכת וגדלה עוד ועוד במהירות, והשטחים הזמינים בארץ עבור בנייה של בתים הם מצומצמים יחסית, ולכן יקרים מאוד. כתוצאה מכך מרבית הבתים החדשים הנבנים כיום זוכים לשטח מצומצם יחסית, ובמידה וחלק ממנו מוקצה גם לגינה – על פי רוב לא מדובר בשטח גדול במיוחד. זה הופך את אופן הניצול של שטח זה לחשוב מאין כמוהו, לדבר המצריך תכנון מקצועי לכל דבר ועניין.

תכנון גינות מקצועי מאפשר להגיע לניצול אופטימאלי של שטח הגינה העומד לרשותנו, ולכן מדובר בהשקעה מתבקשת ומשתלמת – תכנון ועיצוב גינות מקצועי בשלב ההקמה והבנייה של הבית, ולאחר מכן עשרות שנים בהן נוכל ליהנות מניצול אופטימאלי של שטח הגינה העומד לרשותנו.

אחסון, נוי, פנאי ועוד – שימושים עיקריים בשטח הגינה

ניתן לראות במדור עיצוב שאחד התהליכים המרכזיים והבסיסיים ביותר עבורם נרצה לעבוד עם אנשי מקצוע המתמחים בתכנון גינות מקצועי, הוא להחליט בנוגע לשימושים השונים העיקריים עבורם אנו מעוניינים בגינה, ואז ניסיון לתכנן ולחלק את הגינה באופן כזה אשר ייתן מענה לכלל הצרכים הללו באופן אופטימאלי.

לדוגמה – בבתים רבים מעוניינים להשתמש בגינה גם לצורך אחסון ציוד. כאמור, רבים מהבתים בישראל הם קטנים יחסית למספר הנפשות המתגוררות בהם, כך שכל מטר רבוע אותו ניתן לנצל הוא חשוב מאין כמוהו. במידה ומתכננים את הגינה כך שניתן יהיה להשתמש לפחות בחלק משטחה לצורך אחסון (למשל – במחסן חוץ מסוג זה או אחר), זה יכול להקל משמעותית על הצפיפות בתוך הבית עצמו.

שימוש נפוץ ומתבקש נוסף בגינה הוא בילוי שעות הפנאי שלנו ושל בני המשפחה והחברים שלנו – רבים מעוניינים בחלקת דשא עליה הילדים יוכלו לשחק בכדור, בפינה למנגל ולארוחות משפחתיות, בערסל או נדנדת ישיבה נוחה וכו'. הגינה היא המקום אליו אנו באים על מנת להירגע ולנוח, לשבת עם חברים, לשחק עם הילדים וכו'. תכנון נכון ייתן לנו את השטח שנדרש על מנת שנוכל לעשות את כל זה.

וכמובן שאחד השימושים המרכזיים ביותר של גינות באשר הן הוא נוי – הגינה היא החלקה הירוקה והטבעית שלנו בביתנו, המקום בו ניתן לגדל צמחים ופרחים, לעצב פינה אסתטית ונעימה אשר תתרום ליופי הכללי של הבית.

במידה ואנו אכן מעוניינים להיות מסוגלים ליישם את כל השימושים השונים הללו, כמו גם שימושים פוטנציאליים רבים נוספים, בגינת הבית שלנו, מומלץ לשקול תכנון גינות מקצועי מבעוד מועד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here