איך לנהל את המלאי בצורה חכמה

עסקים שבבעלותם מחסנים גדולים, למעשה מחזיקים כמויות אדירות של סחורה. לא חשוב באיזה ענף במשק מדובר, ניהול המלאי בצורה החכמה והמדויקת ביותר, הינו עניין הכרחי למען יצירת שליטה בכל המתרחש בעסק. ארגון אשר אינו מקפיד על העברת מידע באופן שוטף ומלא בכל עת, יתקשה מאוד להחזיק מעמד לאורך זמן ולהעניק שירות ללקוחות שלו בצורה המיטבית. בחירתם של מנהלים להשתמש בעזרים כמו תוכנה לניהול מלאי, למעשה מקלה עליהם מאוד ובעיקר מרכזת במקום אחד את כל האינפורמציה הרלוונטית לקבלת החלטות אופטימלית.

במה תורם המחשוב של ניהול המלאי בחנויות?

כאשר מנהלים מבצעים ניהול מלאי ממוחשב הם מעניקים לעצמם הרבה מאוד יתרונות, בהשוואה למנהלים שאינם עושים זאת. היתרון המרכזי הוא מבט מאקרו על כל המתרחש בארגון. באמצעות תוכנה לניהול מלאי ניתן לקבל את כל המידע הכי אחרון ורלוונטי באשר למלאי בחברה. באופן כזה ניתן לשלוט ולתכנן בצורה אופטימלית את השימוש בסחורה הקיימת, לדעת מה להזמין, לאיזו כמות ניתן להתחייב בעבור משלוחים ובכך, בין היתר, גם לייעל באופן משמעותי את כל תהליך הייצור ולאחר מכן המכירה.

לאיזה סוגים של עסקים יכולה להתאים תוכנה לניהול מלאי?

תוכנה לניהול מלאי יכולה להועיל לסוגים שונים של עסקים, גם כאשר הסחורה שהם מוכרים היא מסוג שונה לחלוטין. גם חברה קטנה שמחזיקה מחסן יחיד אך מלא במוצרים קטנטנים יכולה להיעזר בתוכנה וכמוה גם חברת ענק, שבבעלותה מספר גדול של מחסנים. בשני המקרים, מדובר באתגר מורכב למדי ולכן ניהול מלאי בצורה ממוחשבת עשוי לעזור משמעותית לעשיית סדר, שהיא הכרחית אצל שתי החברות. בהקשר זה, השימוש בתוכנה יכול לסייע מאוד עבור ארגונים אשר מבצעים משלוחים, במיוחד כיוון שניהול מלאי שחלקו נמכר בחנות וחלקו יוצא לשילוח, הוא מורכב מאוד והעובדה שכל המידע נמצא במחשב מבצעת ארגון נכון וסדר, המסייע לקבלת החלטות. יתרה מזו, היתרון הגדול מתחיל כבר בשלב הרכש, כאשר ניתן להחליט בצורה מושכלת באשר לחומרי גלם, סחורה וכמויות בהתאם למידע הנלקח מתוך התוכנה.

האם ניהול המלאי בצורה ממוחשבת מסייע גם לעובדים או רק למנהלים?

היתרונות של תוכנה לניהול מלאי בעבור מנהלים הם ברורים לחלוטין, אך חשוב להבין כי המחשוב של המלאי מסייע גם לעובדים הזוטרים ואלו שאינם קרובים לפסגת ההיררכיה בארגון. מתן נגישות למידע, גם אם חלקית, עבור עובדים בכל הרמות – תומכת בעבודה יעילה יותר. הרבה מאוד פעולות שהיו צריכות להתבצע באופן ידני, כמו בדיקת מלאי, ספירה לפני משלוח או לפני ביצוע רכש ועוד – יכולות להיחסך כעת ולקיחת המידע תתרחש מתוך האינפורמציה הכוללת שמציעה התוכנה. החיסכון בזמן "מייצר" עובדים יעילים יותר שיכולים להתרכז במשימות שלהם, במקביל להענקת כלים לעבודה בעולם החדש ולהפיכת היידע של העובדים למתקדם יותר ומותאם אל המאה ה 21.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here