בחירת שירותי אחסנה ליבואנים
קרדיט FREEPIK

בכל עת מיובאת לישראל סחורה מגוונת, החל ברכבים, דרך חומרי גלים לתעשייה ועד למוצרי צריכה כגון חשמל ואלקטרוניקה. מדובר במוצרים המגיעים מרחבי העולם ואשר חלים עליהם כללי מכס הכרוכים בתשלום מיסים ועמידה בכללי פיקוח שונים לצורך שחרור המטען מהנמל. לכן, ישנו צורך בשירותי אחסנה ליבואנים המאפשרים לשמור על הסחורה באופן מוגן ובטוח עד שניתן יהיה לשחרר את הטובין והמטענים.

מה כוללים שירותי אחסנה ליבואנים

שירותי אחסנה ליבואנים ניתנים על ידי חברות בעלת אישורים מטעם מינהל המכס, הגוף האחראי בישראל להסדרה משפטית של מחסנים רלוונטיים. אכן, מדובר במחסנים המפוקחים על ידי מינהל המכס שבהם ניתן לאחסן טובין ומטענים לטווח ארוך, תחת פיקוח של המינהל, עוד לפני ששולמו עבורם המיסים ועד השחרור מפיקוח. במחסנים אלו השוכנים לרוב בסביבת הנמלים כגון אשדוד וחיפה, ניתן לאחסן מגוון רחב מאוד של מכולות, לרבות מכולות קירור, וכן מטען כללי ורכבים. מדובר בשירות נחוץ עבור יבואנים וכן לחברות ספנות, עמילי מכס ויצואנים.

בחירת חברה לאחסנה ליבואנים

קודם כל, בבחירת חברה המספקת שירותי אחסנה ליבואנים יש לוודא כי היא מחזיקה ברישיונות הנדרשים תחת פיקוח של מינהל המכס. בנוסף, יש לוודא שמחסניה מתאימים לסוג הסחורה הצריכה אחסון, החל בחומרים מסוכנים ועד לרכבים. למשל, יבואני רכב צריכים לוודא כי ברשות החברה מצויים המתקנים וציוד ההובלה והאחסנה הרלוונטיים, בין אם אחסון תחת מכס או באחסנה חופשית. ועליהם גם לוודא שהמתקנים שמציעה החברה מותאמים לאחסנת סוג הרכבים הרלוונטי כגון רכבים פרטיים, אוטובוסים, משאיות או ציוד מכאני הנדסי כבד.

כדאי גם לתת עדיפות לחברה בעלת עשרות שנות ניסיון בתחום, המספקת פתרונות יעילים וחדשניים לכל שרשרת האספקה ובכל תחומי הלוגיסטיקה. חברה כזו מעמידה לרשותכם צוות מומחים מנוסה ותשתיות לוגיסטיות בפריסה נרחבת, המקנים פתרונות מקיפים לכלל תחומי השילוח והאספקה – למשל לחברות ותעשיות בתחומי הרכב, מוצרי הצריכה, המזון, האנרגיה והתשתיות. קבלת פתרונות מקיפים תחת קורת גג אחת חוסכת התעסקות רבה והוצאות מיותרות.

ולבסוף, יש לבחון את מכלול שירותי האחסון שמציעה החברה, באחסנה חופשית ותחת משטר מכס, באזורים שונים של ישראל. מדובר למשל בשטחי אחסון פתוחים, מחסנים סגורים עבור מטענים מצוננים ויבשים, אחסון והפצת חומרים מסוכנים. בנוסף, יש לבחון את היכולת לתת מענה לצרכים מגוונים כמו ריקון, משטוח, אריזה, המכלה, הדבקת תוויות ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here