טיפים לבחירת ספה לבית
תמונה מאתר shutterstock

הספה בסלון מאפשרת לבני הבית להתכנס בסוף יום, לשבת בסופי שבוע עם בני משפחה וחברים ולהתכרבל בתוכה בחורף. הספה ללא ספק נחשבת לרהיט מרכזי בבית וחשוב להשקיע בה כדי שתישאר לשנים רבות. לפני בחירת ספה יש לבצע חשיבה מושכלת ולתכנן את הפרופורציות שלה כדי שתתאים לחלל. את המיקום שלה כדי שלא תפריע למעבר ואת התאמתה לצרכים של בני הבית,  כך שיוכלו לשבת בנוחות.

איך לבחור ספה מתאימה?

פרקטיקה- כשבוחרים ספה חשוב שהיא תהיה פרקטית, נוחה להזזה וניתנת לניקוי בקלות. ביחוד כשיש ילדים קטנים מומלץ לרכוש בד חזק ואיכותי שניתן להסיר ממנו כתמים בקלות.

עיצוב- הספה צריכה להשתלב בצורה הרמונית ביחד עם שאר הריהוט של הבית. צבע הספה צריך להיות תואם לצבע ריפוד כסאות האוכל והסגנון העיצובי תואם לשאר הבית. ספה בסיגנון ויקטוריאני לא תוכל להשתלב יפה בסלון מודרני ולהפך. 

התאמה לשטח הקיים – לפינה תתאים ספה פינתית, בסלון רחב מאד ניתן לשלב ספה ארוכה וכורסאות, בסלון קטן יש לשלב בחכמה ספה שלא תקטין את השטח עוד יותר ותאפשר לשבת בנוחות. 

בחירת הריפוד – כשבוחרים את ריפוד הספה יש לקחת בחשבון את סוג השימוש בה. כאשר ההעדפה היא לריפוד חזק ואיכותי שיחזיק לשנים רבות. ריפוד מעור יאפשר עמידות ויהיה קל לניקוי. אך הוא מגיע בקשת צבעים מוגבלת. מי שמעוניין בספה עם דוגמא וטקסטורות יבחר ספה מבד, אך יש לקחת בחשבון שהבד מתבלה ונקרע מהר יותר.

מיקום – חשוב מאד למקם את הספה בצורה נכונה שתשתלב במרחב. אם הספה מיועדת לצפיה בטלוויזה יש למקם אותה מול הטלוויזיה במרחק נח. אם הספה מאפשרת צפיה בנוף תמקמו אותה בצורה שתאפשר להנות מיתרון הנוף מבלי להפריע למרחב.

נוחות – חשוב מאד שהספה תהיה נוחה, לכן כאשר באים לרכוש אותה ניתן להתיישב ולחוש את המגע. יהיו כאלו שיעדיפו ספה רכה ושוקעת ואחרים שיבחרו ספה קשיחה יותר. כמו כן בחלק מהספות ניתן לשלב הדום או רגלים נפתחות ומשענת מתכווננת.

לסיכום, מערכת ישיבה איכותית תאפשר לבני הבית להנות ממנה לתקופה ארוכה גם בשימוש אינטנסיבי. לכן, מדובר ברכישה שצריך לתכנן בקפידה. להתאים את הספה לשטח הקיים, לעיצוב של שאר הריהוט, להרגלים ולהעדפות הנוחות. ישנם כיום מגוון אפשרויות ואלטרנטיבות. נניח לאלו שאוהבים את המראה של העור אך לא את המגע יוכלו לרכוש ספה עם ריפוד דמוי עור.  ספות מודלריות שיאפשרו לנצל שטח קיים. כדוגמת, ספה פינתית שתתן תחושת מרחב ותאפשר לשבת בצורה נוחה ונעימה. ניתן להציב ספה דקורטיבית באזורים נוספים בבית. ליצור פינת טלויזיה או פינת ישיבה בחדר. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here