יתרונות הפרסום בעיתון – מאמר דיעה
מקור pixabay

אחד החידושים המסעירים ביותר של מאתיים השנים האחרונות, הינו העלייה הדרמטית בתפוצה של אמצעי התקשורת המודרניים – העיתונות הכתובה, הרדיו, הטלוויזיה ובשנים האחרונות גם האינטרנט. ביחד עם העלייה בתפוצה, עלתה גם החשיבות של פרסום בעיתון. בתחילה הפרסום הגיע בצורת טפטופים קטנים של פרסום, אבל עם הזמן גדל השטח שהוקצה לפרסום באמצעי התקשורת הכתובים וגם זמן השידור שהוקצה לפרסומות התארך מאד. תשומת לב של חוקרים ומומחים בתחום הוקדשה למציאת שיווי המשקל הנכון שבין פרסום לבין חומר חדשותי כללי או ספציפי. מה ההבדל בין פרסום מודעה בעיתון לבין פרסום תשדיר פרסומת ברדיו ובטלוויזיה? מהם היתרונות של פרסום בעיתון לעומת פרסום באינטרנט? בשורות הבאות נביא כמה תובנות בנושאים הנסקרים.

פרסום בעיתון או פרסומת בטלוויזיה וברדיו

בעלי עסקים רבים המעוניינים לפרסם את העסק שלהם, נדרשים להחליט באשר לאמצעי התקשורת המתאים ביותר שישרת בצורה הטובה ביותר את המטרות שלהם. ההחלטה באשר לפלטפורמה הנכונה ביותר תלויה בכמה גורמים. הגורם הראשון, ואולי החשוב ביותר, הוא ההשקעה הכספית. כמה כסף צריך להשקיע בפרסום, על מנת להגיע לקהל היעד הרצוי בהיקפים הנדרשים. על פניו, נראה שאין ספק בכך שהרדיו והטלוויזיה מגיעים לקהלי היעד הגדולים ביותר. יחד עם זאת, מדובר בקהלי יעד מגוונים ולאו דווקא ממוקדים מצד אחד וההשקעה בפרסומות רדיופוניות או טלוויזיוניות היא גבוהה מאד מצד שני. מנגד, הפרסום בעיתון הוא ממוקד, בעיקר אם מדובר בעיתון המתמקד בתחום ספציפי – כלכלה, פנאי, ספורט וכיוצא באלה. בנוסף, פרסומות בטלוויזיה מאפשרות לצופה לזפזף בזמן שהן מוקרנות. זאת, בעוד שמי שקורא כתבה בעיתון מקצועי, חשוף לפרסומת לכל אורך הקריאה.    

פרסום בעיתון מול פרסום באינטרנט

היתרון הגדול והבלתי מעורער של פרסום באינטרנט על פני פרסום בעיתון ובוודאי על פני אמצעי התקשורת המשודרת, טמון בעלויות הנמוכות של פרסום ברשת לעומת העלויות הגבוהות יחסית של פרסם בעיתונים, למרות שהעלויות של פרסום מודעה בעיתון נמוכות באופן משמעותי מפרסום באמצעי התקשורת האחרים. עם זאת, היתרון של מודעה בעיתון טמון במשך החשיפה של הקורא למודעת הפרסומת. זאת, כיוון שאם מדובר בקריאה של כתבה עיתונאית משמעותית, הקורא חשוף למודעה לכל אורך הזמן שמוקדש לקריאה. לפיכך, המסר הפרסומי יכול להיטמע טוב יותר בתודעתו של הקורא. מעוניינים לדעת עוד? רוצים לפרסם את העסק שלכם בצורה הנכונה והמשתלמת ביותר? צרו קשר כעת ואנו נחזור אליכם בהקדם להמשך התהליך ומציאת הנוסחה הפרסומית המשתלמת ביותר עבורכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here