מדריך לרכישת הליכון ביתי
קרדיט shutterstock

השנה האחרונה גרמה לנו לעשות הרבה כושר בבית, לשם כך עלינו להצטייד בציוד מקצועי שיאפשר להתמיד בשגרת אימונים. הליכה למשל, מומלצת מאד על ידי ארגוני הבריאות בארץ ובעולם. הליכה מתונה של כ 30 דקות ביום יכולה לעשות את העבודה. ולכן הליכון ביתי יאפשר לכם לשפר משמעותית את הבריאות ולהתמיד בכך בלי תירוצים. כמו כן, הליכון מאפשר לשמור על שגרה בריאה בנוסף לאימוני כח, כשיורד גשם בחוץ, כשחם מידי, כשלא רוצים להניע את הרכב וליסוע למכון הכושר. 

איך תבחרו הליכון מתאים לבית?

מקום – עוד לפני שאתם בוחרים הליכון תבחנו היכן תרצו להציב אותו. מומלץ להציב את ההליכון במקום שיהיה גלוי לעין, נגיש מספיק ונח. כך שיתפשר לכם להשתמש בו בקלות ולהתמיד בשגרת הכושר. ניתן להשיג בחנויות הספורט הליכונים ביתיים המתקפלים למידה קטנה. לכן, גם אם אין המקום שברשותכם מוגבל, תוכלו לרכוש הליכון מתקפל ולאכסן אותו בצורה נוחה. 

נוחות- לכל אחד יש את ההעדפות שלו ולכן מומלץ לנסות ללכת על ההליכון לפני שרוכשים אותו, לבחון את הפונקציות שלו ולהבין אילו עזרים אתם צריכים כדי להתמיד בשגרת ההליכה. נניח מד דופק, מעמד לבקבוק מים, טבלט או אפילו אם ההליכון מרעיש. כמובן חשוב גם לבדוק את פעולת ההליכה עצמה אם אתם מרגישים מספיק בטוחים ויציבים ויש לכם אחיזה נוחה. 

פונקציות- לדגמי ההליכונים השונים יש מגוון פונקציות. לדוגמא, מסך המשמש כלוח בקרה ומציג נתונים שונים על משך האימון, כמות הקילומטרים שבוצעו, דרגת הקושי, קלוריות ואפילו דופק. באמצעות לוח הבקרה תוכלו לשנות את השיפוע של ההליכון, להגביר או להוריד מהירות ולהפסיק את פעולתו במידת הצורך. 

מנוע ההליכון- כאשר בוחנים הליכון ביתי ניתן להסתפק במנוע של 6.-7 כוחות סוס. כמו כן, חשוב מאד לבחור במנוע איכותי. חברות גדולות ומקצועיות דואגות שהמנוע יהיה גם שקט כך שאם תרצו להאזין למוזיקה, לסדרה או להתאמן מבלי להפריע את מנוחת דיירי הבית תוכלו לבצע זאת בקלות. כדי לבלום גם רעשי תזוזה טבעיים ניתן להניח את ההליכון על שטיחון.

אחריות- החלק היקר בהליכון הוא המנוע שלו. חברות רבות נותנות אחריות על המנוע למספר שנים וכשנה על ההליכון עצמו. לפני שאתם קונים את ההליכון תבקשו לדעת אם ניתנת עליו אחריות כך תוכלו לאפשר לעצמכם כמה שנים של שקט. 

אז אם אתם מתכננים רכישת הליכון ביתי, או מתלבטים לגבי הדגם הנכון. אנו מקווים שהצלחנו לעזור לכם ולהקל את הבחירה. אנו מזמינים אתכם לאתר של פרופר ספורט שם תוכלו לבצע סקירה של מבחר מסלולי ריצה ממיטב החברות ולהתאים עבורכם את ההליכון הנכון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here