קורס שיווק - איך בונים אסטרטגיית שיווק מנצחת - תמונה - ISPOT
קרדיט: 123RF

כולנו מבינים כמה זה חשוב לבנות תכנית עסקית מפורטת. למעשה, אתם לא יכולים אפילו לחלום להקים עסק חדש בלי תכנית כזו. ועדיין, למרבה ההפתעה הרבה מאתנו לא משקיעים מספיק זמן ומשאבים כשזה מגיע לבניית אסטרטגיה שיווקית. זו אחת מהסיבות מדוע כל כך חשוב לעשות הכשרה מסוימת כמו קורס שיווק באינטרנט, לפני שעוסקים בתחום. כי רק בעזרת ההכשרה הנכונה תלמדו להכין תכנית שיווקית מושלמת.

לא משנה אם העסק שלכם מציע מוצרים, שירותים או בכלל מידע, הפצת השמועה החוצה והבאת לקוחות היא משימה לא פשוטה. אילולא אסטרטגיה שיווקית שתתדלק את הצמיחה של העסק, זה בלתי אפשרי לצמוח איתו למקומות שהוא יכול להגיע. לאיזו מטרה תשקיע כל כך הרבה זמן וכסף בהקמת עסק אם אין לו לקוחות?

קורס שיווק דיגיטלי מראה לך שזיהוי האסטרטגיה הנכונה לשווק את העסק שלך זה לא מדע טילים. תוכל ללמוד איך לנסח את המסר הנכון לקהל המטרה שלך כך שהוא יהיה אפקטיבי. איך להגביר את הנראות שלך ולהעלות את המכירות תוך שמירה על רווחיות. במיוחד היום כשיש תחרות כל כך גדולה על תשומת לב ברשתות החברתיות, מנועי חיפוש, בלוגים ומודעות פרסומיות, זה הגיוני יותר למה אתה צריך להתבלט בין בליל המסרים.

לוקחים את העסק צעד אחד קדימה – בונים אסטרטגיה שיווקית

אם כך, שימו לב וקראו בעיון, אלו השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת:

  1. תכירו את קהל היעד שלכם
    בכל קורס דיגיטל שתלמדו, אתם תגלו שהצעד הראשון לבניית אסטרטגיה שיווקית הוא לדעת למי אני בכלל משווק. כשתדעו את זה, אתם תבטיחו שמאמצי השיווק ממוקדים וכתוצאה מכך תקבלו חזרה את ההשקעה הכספית ברכישות של המוצר / השירות שלכם.

    אחת מהדרכים היעילות ביותר להכיר את קהל המטרה היא לייצר דמות שנקראת פרסונה שהיא מתארת בצורה הטובה ביותר את האנשים שאתם פונים אליהם. אם לא תעשו כך, אתם למעשה כמו אדם שצועק עם מגפון ברחוב לכל מי שנקרה בדרכו.

    כדי לבנות את אותה פרסונה, עליכם לחשוב איך הלקוח האידיאלי שלכם ייראה. הכינו רשימה של שאלות כמו המיקום, ההשכלה, הגיל, המין, תחומי העניין, מצב משפחתי ועוד ועוד פרמטרים שיכולים לסייע לכם לאפיין את הלקוח שלכם בצורה הטובה ביותר.

  2. הכירו את המתחרים שלכם
    נדירים הם העסקים שמוקמים מתוך ריק כשאין שום מתחרים בסביבה. גם אם העסק שלכם הוא ייחודי בנישה ספציפית, תהיו בטוחים שבמוקדם ובמאוחר אתם תפגשו את המתחרים שלכם. קורס שיווק באינטרנט מוצלח, ילמד אתכם לבצע חקר מתחרים כך שתוכלו להכיר בצורה בטובה ביותר את המתחרים שלך.

    לדוגמה, האקריו, אחת מהמכללות המובילות בישראל ללימודי הייטק, שבכל שנה אלפי בוגרים שלה משתלבים בתעשייה, כמה גדולה שלא תהיה, גם היא מתמודדת עם המון מתחרים שמלמדים קורסים דומים לשלה. אם היא לומדת את המתחרים שלה, היא יכולה להדגיש את היתרונות שלה בהשוואה אליהם. למשל, הבטחה לעבודה בסום הקורס, או בכלל זה שהיא מציעה לפנים משורת הדין קורס התנסותי שאם לא עוברים אותו, מקבלים את הכסף חזרה.

    בחקר מתחרים רצוי לבדוק מה עובד למתחרים שלך ואפילו לחקות את זה. וכן, לבדוק גם מה לא עובד וללמוד מזה כמה שאפשר.

  3. בחרו את ערוצי השיווק שלכם
    המדיום הוא המסר. אחרי שהבנתם מי קהל המטרה שלכם ובדקתם מי המתחרים שלכם ואיך הם מפרסמים. זה הזמן לבחור את הערוצים שבהם אתם משווקים לקהל המטרה שלכם. יש מגוון רחב של דרכים להפיץ את המסר שלכם לקהל. חשוב שתבינו איפה הקהל שלכם מבלה יותר זמן ואיפה יהיה לכם קל יותר להגיע אליו כך שהכלי הזה יהיה אפקטיבי לפרסום. כמובן שבסופו של דבר כשתלמדו קורס שיווק דיגיטלי אתם תכירו את כל האופציות האפשריות ותוכלו לבחור את הרלוונטיות.
  4. הגדירו משפך שיווקי
    משפך שיווקי מגדיר את רמת ההיכרות למותג של כל אחד מקהלי המטרה שלכם. אם נחזור לדוגמא של האקריו, בראש המשפך יש את אלו המודעים למכללה אבל עוד לא בכוונה להירשם לקורסים, מתחתם יש את אלו שהביעו התעניינות, אחריהם יש את אלו שכבר חושבים להירשם ולבסוף בסוף המשפך יש את אלו עם עניין גבוה, שיודעים איזה קורס הם רוצים והם אלו שבסופו של דבר נרשמים.
  5. הגדירו יעדי שיווק חכמים וברורים
    חשוב מאוד שכשאתם משווקים שתגדירו יעדים שהם מדידים. כאלו שתוכלו לבחון הצלחה או אי הצלחה. אחרת לא תוכלו לדעת אם היעד שהצבתם לכם באמת הניב רווחים או לא. חשוב מאוד שהיעדים האלו יהיו ישימים בעיקר בהתחלה. תשתדלו לא להציב יעדים שלא תוכלו לעמוד בהם כי אז תהיה תחושה גדולה של כישלון שתשפיע על כל המערכת.

שיווק הוא אחד מהנושאים המעניינים ביותר לדעתי. הוא כולל בתוכו ערכים גם מעולמות אחרים החל מערכים מספריים שמאפשרים ללמוד הצלחה או אי הצלחה וגם ערכים פסיכולוגיים שנועדו לבחון את קהלי המטרה ואת המתחרים. קורס שיווק באינטרנט חשוב מאוד למשווק מתחיל משום שהוא פורס בפניו את כל השלבים הרלוונטיים לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here