איך בוחרים מחסן לוגיסטי?
קרדיט depositphotos

בחירת מחסן לוגיסטי היא אחת הפעילויות החשובות ביותר בעסק. בחירה לא טובה עלולה לגרום להפסדים גדולים לחברה, לכן חשוב לבחור נכון כדי למנוע נזקים. בעת בחירת מחסן לוגיסטי חשוב לשים לב למיקום המחסן, גודל המחסן, דמי השכירות על המחסן, מיסים ועוד. 

מהם מחסנים לוגיסטיים?

מחסנים לוגיסטיים הם מחסנים אשר מאפסנים בתוכם את הסחורה של העסק לאורך התקופה שהיא מגיעה ועד שהיא נשלחת. בנוסף לכך, המחסנים משמשים לאחסון חלקים שונים לייצור הסחורה, זה יכול להיות בתחילת התהליך או במהלכו, באמצעות מחסנים לוגיסטיים להשכרה אפשר לעשות זאת ללא כל בעיה. המחסנים מאפשרים את האחסון שאנו צריכים בהתאם לתקופה. 

מה חשוב לשים לב בעת בחירת מחסנים לוגיסטיים?

בעת בחירת מחסנים לוגיסטיים להשכרה, חשוב לשים לב לכמה דברים חשובים אשר יעזרו לנו לבחור את המחסנים המתאימים ביותר לחברה. דברים אלה כוללים:

גודל המחסנים – לגודל המחסנים חשיבות גדולה, ככל שגודל המחסן גדול יותר כך התשלום שעליו יהיה גבוה יותר. כמו כן, יש לדעת את הגדול שאתה עומדים להשתמש בו האם מדובר על גודל של 500 מ"ר או גודל של 800 מ"ר? בנוסף לכך, חשוב שתדעו את תפוצת הסחורה שלכם ואת הזמן שהיא דורשת אחסון במחסנים.

מיקום המחסן – למיקום המחסן חשיבות רבה. מחסנים לוגיסטיים להשכרה אשר נמצאים בסמוך לנמל תעופה או נמל הימי, יעלו יותר מאשר מאחר שהם מקצרים לכם את זמני קבלת הסחורה והשליחה ועוזרים לעבודה יעילה בעסק. לעומת מחסנים שנמצאים רחק מנמל התעופה או נמל ימי.

גובה דמי השכירות – אם אתם עם תקציב מוגבל למחסנים לוגיסטיים להשכרה, חשוב שלא תחרגו ממנו. אך מצד שני חשוב שלא תבחרו במחסנים שתצאו מופסדים מהם עקב מיקום לא טוב או דמי שכירות גבוהים מדיי. לכן יש להביא בחשבון את ההוצאות השונות מעבר לשכירות כמו המיסים שיש לשלם על המקום ארנונה ועוד.

התאמות בנכס – יש להביא בחשבון השקעות שונות בנכס והעלויות השונות. יש להביא בחשבון שלא כל המחסנים מתאימים לצרכים האישיים של העסק.

דמי ניהול – אם אתם שוכרים במתחמי תעשייה חשובים שתדעו שיש דמי ניהול לתחזוקת המתחם שכוללים: ניקוי שטחים ציבוריים, תאורה ברחוב, מים ועוד. דמי הניהול מחושבים לפי מ"ר ונעים בין 3-1.5 ₪.

מיסים – יש לקחת מראש את המיסים שיש לשלם על המחסנים בין שזה ארנונה, חשמל ועוד.

מהו מחיר מחסן לוגיסטי להשכרה?

מחירי מחסנים לוגיסטיים להשכרה נעים בין 26 ₪ למ"ר בצפון או בדרום, ובין 55 ₪ למ"ר באזור המרכז שהינו אזור פופולארי ומבוקש. כמו כן, יש לקחת גורמים נוספים שעשויים להשפיע כמו: כמות המשטחים, גובה המחסן, מצב הנכס ועוד. לכן שרוכשים מחסנים לוגיסטיים להשכרה יש לשים לב לדברים אלה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here