קרדיט pixabay

לימודים לתארים מתקדמים, כמו תואר שני או דוקטורט, טומנים בחובם יתרונות רבים.
יחד עם זאת, ההחלטה על המשך לתארים מתקדמים לא מתאימה או נכונה עבור כולם.
כך שאם אתם מוצאים את עצמכם מתלבטים אם להסתפק בתואר הראשון או להמשיך ולהתקדם לתארים נוספים להלן מספר שיקולים שכדאי שתיקחו בחשבון בדרך לקבל ההחלטות הנכונות:

למה להמשיך? "כי ידע זה כוח"

במסגרת תוכניות לימודים לתארים מתקדמים, ניתן לקבל ידע מעמיק, כלים והכשרות מיוחדות בתחומים ספציפיים.
לימודים אלו מהווה כהזדמנות להיכנס בצורה מעמיקה לנושא מסוים ולפתח רמת מיומנות ומומחיות גבוהה. ידע נרחב יכול לסייע בשיפור ההבנה, הכישורים והתרומה באותו התחום.
ולכוח הזה יש חשיבות גם פרקטית וגם ברובד האישי – אשר נובע מעצם תחושת הסיפוק האישית.

למה להמשיך? כי זה פותח צוהר לקידום קריירה

תארים מתקדמים לעתים קרובות פותחים דלתות להזדמנויות קריירה מתקדמות ולתפקידים גבוהים יותר. מקצועות רבים, כגון אקדמיה, מחקר, בריאות, פסיכולוגיה, הנדסה וניהול, דורשים תארים מתקדמים לצורך התקדמות בקריירה והשתלבות בתפקידים מסוימים.
להחזיק בתואר מתקדם יכול לספק יתרון תחרותי ולהגדיל את הביקוש של בעל התואר בשוק העבודה – במידה ומגיעים 2 מועמדים עם ניסיון וכישורים זהים ואחד מהם הוא בוגר תואר ראשון והשני הוא בוגר תואר שני באותו התחום הרלוונטי, סיכויי הקבלה של בעל התואר השני יהיו כמובן גבוהים יותר.

למה להמשיך? כי תואר מתקדם כולל אפשרות להתפתחות אישית ומקצועית

לימודי תואר מתקדם כרוכים בהליך לימוד אקדמי קפדני, מחקר ובהפעלה של חשיבה ביקורתית. דבר זה טומן בחובו אתגר ואפשרות להרחבה של היכולת האינטלקטואלית, לפיתוח מיומנויות אנליטיות ופתרון בעיות מתקדמות וחידוד יכולות התקשורת.
מדובר בתהליך זה של התפתחות אישית ומקצועית אשר בכוחו לתרום לצמיחה ולביטחון הכללי של הסטודנט.

למה להמשיך? בגלל המחקר והחדשנות

תוכניות לתואר מתקדם כוללות לעתים קרובות מחקר והזדמנות לתרום לבסיס הידע של תחום הלימוד. העיסוק במחקר מהווה כהזדמנות לחקור רעיונות חדשים, לפתח פתרונות חדשניים ולתרום להתקדמות.

למה לא להמשיך? כי לא תמיד זה מתאים

אין כל ספק כי המשך הלימודים לתארים מתקדמים בתחומים רלוונטיים: זה יכול להיות תואר שני במנהל עסקים, תואר שני בפסיכולוגיה ותואר שני בתחומים אחרים, יכול לתרום בחובו קשת רחבה של יתרונות עבור הסטודנטים, הן בהתפתחות האישית, הן בתחושת הערכה העצמית והן בסיכויים להתקבל למקומות עבודה, בגובה המשכורות ועוד.. אבל, יש גם שיקולים מהצד השני.
בכל זאת, לא לכולם יש את הזמן, הסבלנות או היכולת הכלכלית להמשיך ללימודי תואר שני – לימודים אשר אורכים לרוב מספר שנים ודורשים לא מעט השקעה.
יש כאלו, אשר כבר הספיקו להשתלב בעבודה רצינית ולא מעוניינים כרגע ב"מסיחי דעת" אשר יכולים לפגוע במהלכה.
ומלבד אלו, יש גם עוד לא מעט שיקולים נוספים אשר עלולים לגרום להחלטה שלא להמשיך בלימודים וכדאי כמובן לתת מקום גם להם – כאשר, החדשות הטובות הן שתמיד ניתן לשנות את הדעה וההחלטה ולהירשם ללימודי תארים מתקדמים בשלבים מאוחרים יותר.

לסיכום, אם אתם מתלבטים אם להמשיך ללימודי תארים מתקדמים או לא, ההמלצה היא כמובן לקחת בחשבון את כל השיקולים והגורמים המשפיעים – אשר התחשבות בהם יכולה לסייע לכם בקבלת החלטות מושכלות ונבונות.
אם אתם מתלבטים תוכלו תמיד לארגן טבלה של בעד ונגד, להעלות את כל הטיעונים ובהתאם לתוצאה לקבל את ההחלטה הנכונה.
בסופו של דבר חשוב שתדאגו לקבל החלטה שלמה, נכונה ומתאימה בעבורכם לאותה התקופה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here