קרדיט FREEPIK

הריון הוא פתיחת פרק מרגש במיוחד בחיים של רבות מאיתנו, אבל באותה מידה הוא גם מאתגר. אחת התופעות שמאפיינות את תשעת החודשים שבהם מתפתחים חיים חדשים ברחם, היא שפע שיער. המקור לכך הוא העלייה המשמעותית ברמת ההורמונים בגוף, כשמצד אחד השיער שעל הראש זוכה למראה עשיר ומרשים במיוחד, ומצד שני צצות שערות גם במקומות שבהם הן לא רצויות – למשל בין השפה לאף,  על הסנטר ובבטן התחתונה. איך מסירים אותן בבטחה וביעילות גם בתקופה רגישה זו של חיינו? בדרכים הבאות:

האם כדאי לעבור טיפול בלייזר בזמן הריון?

הסרת שיער בלייזר מבטיחה תוצאות לטווח ארוך במיוחד, ולכן היא הפכה בשנים האחרונות לאופציה פופולרית מאוד. יחד עם זאת, חשוב להבין שבזמן הריון עלול להיות לטיפול לייזר כל הגוף מחיר יקר ולאו דווקא בכסף. אמנם אין סכנה לעובר, אבל הרגישות הרבה של האישה ההרה עלולה לגרום לכך שהטיפול יהיה כואב ומלווה בתופעות לוואי שונות. בנוסף, הסרת שיער מהגוף בעזרת לייזר היא תהליך שאורך מספר חודשים ומן הסתם מי שכבר מתקרבת למועד הלידה לא פנויה לטיפולים מסוג זה, ולכן לא כדאי לתזמן טיפול זה בתקופת ההריון.

האם אפילציה בטוחה עבור נשים הרות?

לגבי האופציה של הסרת שיער עם אפילציה בהריון, גם היא איננה מומלצת כלל. מומלץ להימנע מגירוי העור במהלך ההריון, בנוסף לכך שבעקבות ההורמונים המוגברים המופרשים בגוף במהלך תקופה זו תחושת הכאב מוגברת פי כמה וכמה. כמו כן, זרימת הדם המוגברת במהלך הריונות מעלה את החשש שצריבת כלי הדם שמזינים את זקיקי השערות בעזרת המחט תפגע גם בעור ותפצע אותו.

על מה חשוב להקפיד במהלך הסרת שיער עם שעווה?

האופציה הבטוחה ביותר להסרת שיער מהגוף היא שעווה, והמגבלה העיקרית שלה היא פיזית: ככל שההיריון מתקדם, כך גדל הקושי להגיע לכל אזור בגוף ולהסיר ממנו את השיער ביעילות ובדייקנות. בהתאם, ההמלצה היא להגיע לקוסמטיקאית כדי שתבצע את הטיפול בשעווה. כמו כן, מומלץ אחרי כל טיפול הסרת שיער בכל דרך, כולל הסרת שיער בפנים באפילציה, להיעזר בקרם לחות מסנן קרינה, על מנת לשמור על עור הפנים מהשמש, וכמובן לשמר את תוצאות הטיפול.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here