קרדיט Canva

בשנים האחרונות והסוערות אנחנו רואים אנשים רבים שלא היינו מקשרים למעצר ולחקירת משטרה נעצרים לנגד עינינו ולא תמיד ברור לנו למה וכיצד נוהגים. רובנו אנשים שומרי חוק ולכן מצב כזה שבו ניעצר כלל אינו עולה על דעתנו וברוב המקרים הידע שלנו נשאב מצפייה בסדרות משטרה ועורכי דין. זה לא תמיד רלוונטי למציאות, גם משום שהחוק בכל מדינה קצת שונה וגם משום שלמרות שלפעמים סרטוני מעצרים במדיה החברתית נראים כאילו צולמו לנטפליקס, אנחנו בכל זאת מבינים שיש התנהלות אחרת לגמרי שצריכה להיות ולסייע לנו. ברוב המקרים כל המגעים נעשים מאחורי הקלעים ובעזרת עורכת דין שעושה הכל כדי להבטיח שחרור ממעצר, ולאחר מכן לייצוג בכל ההליכים עד שהתיק נגדכם ייסגר והרישום יימחק מהמאגר. כדי לעשות זאת פונים לעורכת דין מנוסה שיש לה גם היכרות טובה עם כל בעלי התפקידים הרלוונטיים, כמו עו"ד נורית מעטוק, שעושה זאת כבר שנים למען עצורים ונחקרים.

זומנתם לחקירה? קבלו הסבר ותדרוך

חקירה במשטרה היא לא דבר תמים כמו שנדמה לנו ויש גם לה כל מיני דרגות. יש מי שנקרא למסור עדות ולתת מידע על עבירות ופשעים שנעשו והוא יכול לתרום, ויש מי שנחקר בחשד כלשהו, משתף פעולה עם המשטרה על מנת לנקות את עצמו ודווקא כשהוא חושב שהצליח לשכנע את החוקרים – מוגש נגדו כתב אישום. הכלל הגורף במקרים כאלה הוא לא להתפתות וללכת לחקירה או לתשאול כלשהו ללא ייעוץ ותדרוך של עורכת דין מנוסה שמסבירה לכם בדיוק מה לעשות, מה עלול לקרות ומה יהיו ההשלכות אם תשתפו פעולה בצורה שלא תסייע לכם להבהיר שאינכם מעורבים בכך. חשוב, אם כך, להבין בדיוק לאיזה מצב אתם צועדים ולקבל ייצוג של עורכת הדין על מנת להבהיר למשטרה שאינכם לבד בכך.

מה קורה כאשר החקירה מסתבכת?

כאשר חקירה מסתבכת ונמשכת, היא עלולה להימשך שנים שבהן יהיה רישום משטרתי על כך שיש לכם תיק פלילי בחקרה שאינו נסגר. הרישום הזה אינו עוזר לכם לחזור לשגרת חיים משום שבכל מקום עבודה שבו תנסו לעבוד יבדקו את העבר שלכם ולא תוכלו לעשות זאת במקרה כזה. זה גם אומר שלא תוכלו לנסוע למדינות מסוימות שאינן מעניקות ויזה לבעלי רישום פלילי ולכן זה קריטי לטפל בכך. אלא שאי אפשר לעשות זאת לבד וצריך ייצוג משפטי מקצועי שיודע בדיוק כיצד להגיש את הבקשה ולעקוב אחריה. משום כך, סגירת תיק פלילי היא עניין של עורכי דין מתחום זה, כמו עו"ד נורית מעטוק, שרואה לנגד עיניה את טובת הלקוחות שלה. חייגו בהקדם לקבלת ייעוץ 0539627782

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here