התקנת פאנלים סולאריים
קרדיט:pixabay

השמש היא מקור אנרגיה בלתי נדלה, מקור לאנרגיה מתחדשת. מעבר לכך שהיום כבר אי אפשר להתעלם מכך ולכולם יש את האינטרס הכולל לנצל את אור השמש עד כמה שאפשר כמקור לאנרגיה ירוקה. כדי לעודד את השימוש באנרגיה סולארית, היום ניתן להפוך את השימוש באנרגיה סולארית להכנסה של ממש. לא סתם ניתן היום לנסוע בנגב או באזורים פתוחים אחרים ולראות שטחים המכוסים על ידי פאנלים סולאריים. עם זאת, לא צריך שטח עצום מכוסה פאנלים סולאריים כדי להרוויח. גם התקנת פאנלים סולאריים באופן פרטי על שטח הגג שלכם בבית או בעסק יכול ליצור הכנסה פסיבית ולהחזיר את ההשקעה שבהתקנת הפאנלים תוך זמן קצר. אם עד לפני מספר שנים התקנת הפאנלים היתה יקרה, היום המחירים ירדו באופן משמעותי כך שהדבר משתלם גם על שטח מצומצם.

לחסוך חשמל או לחסוך כסף? גם וגם

התקנת מערכת סולארית מומלצת לכולם, הן לבתים פרטיים והן לעסקים, אך כיוון שהאנרגיה הסולארית מצטברת בשעות היום, התקנת מערכת סולארית לעסק או למשרד שעובדים בשעות היום תהיה משמעותית מאוד. שעות הצטברות אנרגיית השמש  הן גם שעות הצריכה העיקריות של העסק או המשרד כך שניצול האנרגיה יהיה מקסימלי. התקנת המערכת משתלמת עבור כל עסק בכל רמת צריכה של חשמל. אם העסק צורך חשמל בכמות גדולה, הוא יחסוך חלק מהוצאות החשמל (וגם יבזבז פחות אנרגיה מזהמת) בכך שחלק מהצריכה תהיה מהפאנלים הסולאריים. אם צריכת החשמל נמוכה מכמות האנרגיה המצטברת בפאנלים הסולאריים, האנרגיה ה העודפת תתורגם לכסף כך שבכל מקרה דבר על מהלך שיסייע באיזון תזרים המזומנים, בין אם באמצעות חיסכון בהוצאות החשמל ובין אם באמצעות הכנסה פסיבית שתגיע מהאנרגיה הסולארית שלא נוצלה.

תנאים המעודדים את התקנת המערכת

ככל שישנן יותר הוצאות שדורש מהלך מסוים או יותר בירוקרטיה בה הוא כרוך, כך יותר אנשים נרתעים מלבצע אותו ובצדק. זו הסיבה לכך שבשנים האחרונות נקבעו חוקים המקלים על אנשים פרטיים או עסקים המעוניינים להתקין פאנלים סולאריים. מחירי ההתקנה ירדו משמעותית וגם הבנקים נכונים להעניק מימון בסכומים גדולים לטובת העניין. מעבר לכך, הבירוקרטיה ותהליך קבלת רישוי התקנה התקצר מאוד כך שהתהליך כולו ידידותי יותר למעוניינים להתקין, ממש כפי שהמערכת ידידותית לסביבה.

מעוניינים לברר פרטים נוספים לגבי התקנת פאנלים סולאריים? מה נדרש וממה מתחילים? אנו במאורות עוסקים בתחום ומתמחים בו. נשמח לענות על כל שאלה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here