לימודי קראטה
credit: canva.com

אמנות לחימה יפנית-אוקינאווית ידועה ומוכרת היא הקראטה. ניתן להתחקות אחר הסגנונות מהם התפתח הקראטה עד למאה ה-13, אך אומנות לחימה זו נחשבת מודרנית יותר שכן היא הופיעה במהלך המאה ה-19 בערך. חוגי לימודי קראטה הפכו פופולריים ומבוקשים בעשורים האחרונים, הן מכיוונם של ילדים שרוצים ללמוד אומנויות לחימה והן מצד מבוגרים שרוצים אימוני כושר בסגנון אחר. המדרשה לאומנויות לחימה באזור חיפה והצפון, מציעה מבחר חוגי אומנויות לחימה, כולל שיעורי קראטה, לכל המעוניינים.

לימוד קראטה כדרך חיים

נהוג לומר ולהתייחס אל לימוד קראטה כאל דרך חיים ולא רק כאימון כושר או דרך להגנה עצמית. לקראטה עשרים עקרונות מנחים אשר נלמדים יחד עם טכניקת התנועות, ההכאה, ההגנה וכדומה. ביניהם יש "ראשית דע את עצמך ואז דע את האחר", או "אל תשכח כי הקראטה-דו מתחיל ומסתיים עם קידה" ועוד. עקרונות אלו נועדו למטרה להפוך את לוחמי הקראטה לאנשים טובים יותר, רוחניים יותר ובעלי שליטה עצמית גבוהה.

מה הם היתרונות בלימוד קראטה

כאמור, העקרונות המנחים את הקראטה נועדו להפוך את הלוחמים לאנשים טובים יותר. אדיבות, נימוס, כבוד, כל אלו עומדים בבסיס הקראטה. בנוסף, לימוד קראטה בייחוד אצל ילדים, תורם מאוד להתפתחותם האישית. סוג זה של ספורט מקנה ערכים של התמדה, נחישות ודבקות במטרה. הוא מאפשר התרוממות לאחר כישלון או נפילה, הוא מקנה ביטחון עצמי, פיתוח החשיבה וריכוז ועוד. כל אלו בנוסף לפיתוח היכולות הגופניות, חיזוק שרירי הליבה, פיתוח סיבולת לב ריאה, יציבות ושמירה על שיווי משקל.

אף פעם לא מאוחר להתחיל

בני כל הגילים יכולים להתאהב בלימודי הקראטה, או באימוני אומנויות לחימה אחרות. מגוון החוגים, השיעורים והמדריכים, יכול להתאים ךכולם, לקטנים ולגדולים. המדרשה לאומנויות לחימה משלבת לימוד ותרגול מגוון שיטות של אומנויות לחימה, לצד ערכי היהדות, אשר משתלבים היטב זה בזה. מגוון השיעורים המוצע כולל אימוני ג'ודו, קראטה, ג'יו גיטסו ואף אגרוף תאילנד. מגוון המדרכים במקום מיומנים ומנוסים באומנויות הלחימה השונות, כמו גם העברת שיעורים לילדים הדורשים שיטת לימוד אחרת, תקשורת טובה ואת היכולת לדבר אל הילד בגובה העיניים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here