קרדיט לתמונה: magic-moments.co.il

לא תמיד אנחנו מחשיבים אותו כרהיט חשוב, אך רוב הפעמים מדובר ברהיט שיש בו פוטנציאל אדיר ולעיתים קרובות מתעלמים ממנו בשל גודלו הקטן והפשטות שבו.

אך שולחן צד הוא חלק בלתי נפרד בעולם עיצוב הפנים והוא מעניק אווירה קסומה לכל חלל בו הוא נמצא. שולחן זה לא רק מביא עמו עיצוב נעים, אלא גם פונקציונליות גבוהה וחשוב לדעת איך לשלב אותו בחיי היומיום שלכם בעיצוב הבית.

שולחן צד – זה טבעי שתרצו אותו לידכם

שולחן זה הוא שולחן קטן ונמוך המוצב בדרך כלל ליד ספה, כורסה או מיטה. מטרתו העיקרית היא לספק משטח להחזקת מנורה, ספר, כוס קפה או פריטים קטנים אחרים שאנחנו משתמשים בהם בזמן ישיבה או שכיבה. עם זאת, שולחן הצד המודרני התפתח הרבה מעבר להגדרה הבסיסית הזו וקיבל תפקיד חשוב בעיצוב כל סלון או חדר שהוא נמצא בו.

שולחנות צד מבטאים כיום הצהרה עיצובית משמעותית. הם מגוונים בסגנונות, חומרים וגימורים שונים ויכולים לשנות באופן דרמטי את האווירה של החדר. שולחן בסגנון וינטג' יכול להוסיף נופך של אלגנטיות, בעוד ששולחן מסו זה העשוי זכוכית ובסגנון מינימליסטי משדר אווירה עכשווית וקלאסית. בחירת שולחן הצד צריכה להתאים לנושא הכללי ולמטרה של החדר. הוא יכול להשתלב בצורה חלקה עם העיצוב הקיים או להתבלט בפני עצמו.

הוספת שולחן מסוג זה עם פרטי עיצוב ייחודיים, או שולחן העשוי מחומרי גלם שונים היא דרך נהדרת להכניס אווירה ואישיות למקום בו הוא נמצא. בלא מעט מקומות שולחנות הצד משמשים גם כגלריה להצגת קוריוזים, צמחים או אמנות, ובכך גם ממלאים תפקיד משמעותי בקומפוזיציה האסתטית של החלל בו הם נמצאים. אם מוסיפים להם תאורה נעימה ומעוצבת הם משרים אווירה חמימה ומחבקת.

שולחן צד – ההתפתחות משולחן רגיל, לרהיט מבוקש

את המקור של שולחנות הצד ניתן לייחס למאה ה17, שם הם הוצגו לראשונה כשולחנות תה באנגליה. למרות שכיום השולחנות הללו הם שולחנות קפה לכל דבר, שולחנות אלה שימשו אך ורק להגשת תה ולעיתים קרובות היו מעוטרים בצורה מפוארת. ככל שהשימוש בהם התרחב, כך גם העיצוב, הגודל והחומרים שבהם השתמשו לייצר אותם התפתחו.

לאורך מאות השנים, שולחנות צד עברו מהפכות סגנוניות רבות המשקפות את השינויים החברתיים והתרבותיים ואת ההתקדמות של זמנם. התקופה הוויקטוריאנית הציגה עיצובים כבדים ועיטורים בהתאם לתקופה, בעוד שהתקופה המודרנית של אמצע המאה העדיפה קווים נקיים ועיצובים קלילים יותר. במאה ה-21, עם עליית המינימליזם וההתחשבות בסביבה, שולחנות צד העשויים מחומרים משוחזרים וידידותיים לסביבה צברו פופולריות רבה.

איך לבחור נכון את אותו שולחן צד המתאים לכם?

בחירת שולחן הצד הנכון דורשת התחשבות בגודל, גובה, חומר ועיצוב. השולחן צריך להיות ביחס מתאים למקומות הישיבה שהוא מלווה. חשוב לזכור שגובה השולחן צריך להיות בטווח של כמה סנטימטרים מגובה זרועות הספה או הכיסא. כך גם תבטיחו שיש מספיק מקום סביב השולחן לתנועה נוחה ונגישה.

בחירת החומר צריכה להשתלב באופן מושלם עם הריהוט והעיצוב הקיימים בחדר. לדוגמה, שולחן עץ יכול להשתלב היטב עם ספת עור, בעוד ששולחן מתכת או זכוכית יכול להשלים עיצוב מודרני ומינימליסטי.

לבסוף, יש לבחור את עיצוב שולחן הצד בהתאם לשימוש המיועד שלו. אם הוא מיועד לאחסון, יכול להיות שיש לו מגירות או מדף. אם השולחן הוא למטרות דקורטיביות בלבד, עיצוב מסוגנן יכול להיות בחירה מצוינת.

חברת מג'יק מומנטס היא מהמובילות בתחומה בישראל בעולם הריהוט, העיצוב הביתי והאקססוריז. לחברה ניסיון רב, וותק ושירות אדיב וסבלני לצד מקצועיות גבוהה. אנחנו מזמינים אתכם אל עולם עיצוב חדש, כי חשוב שתרגישו בבית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here